Thursday, February 11, 2010

Positif dan Negatif

Sudah termaklum bahawa banyak kejadian/makhluk di mukabumi ini terbentuk secara berpasangan yakni lelaki/perempuan, hitam/putih, suami/isteri, besar/kecil, kanan/kiri, tinggi/rendah, sabar/marah dsbnya.

Hukum Tarikan atau Law of Attraction sebenarnya berlaku hampir setiap hari di dalam kehidupan kita. Kita boleh mencuba eksprimen yg paling mudah ke atas diri kita sendiri utk mengetahui sejauh mana kebenaran hukum ini. Contoh: apabila kita katakan sesuatu tugasan yg perlu kita siapkan sebagai SUSAH atau TIDAK BOLEH, maka kita akan tempuhi pelbagai rintangan atau blockers di dalam menyiapkan tugasan tsbt. Jadi kita hendaklah sentiasa mempunyai sikap YAKIN BOLEH!!!

Minda kita adalah controller kpd tindakan kita. Orang yg berjaya biasanya mempunyai minda yg sentiasa positif. Latihlah anak2 kita dgn ungkapan2 yg positif supaya dia dapat maju di dalam pelajaran dan sahsiah diri.

6 comments:

  1. Betul.. betul.. betul...

    Dalam Islam pun ada menyebut, untuk kita sentiasa berfikir baik, berprasangka baik selalu..

    Rasanya kalau sumer org pikir positif, aman dunia kita en azim.. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. betul tu, En Azim.. our will power must be strong to lead the way power.. :)

    ReplyDelete
  3. Sdr Suhaimi, minta2 ramai penduduk dunia ni akan berfikiran positif!

    ReplyDelete
  4. Masni,yes...will power to way power!

    ReplyDelete
  5. "law of attraction" - hasil tulisan micheal J. losier (kalau xsalah saya lar)... mmg menarik.. mengupas tentang apa itu yg dimaksudkan dengan "law of attraction"

    ReplyDelete
  6. kalu guna law of attraction masa main bowling..., bule strike sokmo....

    ReplyDelete