Thursday, December 24, 2009

Muzik 60han

Saya sering ditanya oleh anak bongsu saya Danial & anak kedua bongsu saya Farah kenapa Papa suka dengar lagu 60han semasa saya memandu. Sebenarnya bagi saya apabila kita mendengar lagu tersebut ia membawa kita mengelamun sejenak sewaktu usia kita di masa tersebut & jiwa kita akan terasa bertenaga. Saya juga suka mendengar lagu2 Uji Rashid & Hail Amir, Black Dog Bone, Alley Cats, J Mizan, Julie Remie, M Sharif, P. Ramlee & kalau lagu2 barat Rod Stewart, Celine Deon, Mariah Carey, Air Supply & MLTR.



Saya juga suka menonton teater yg terpilih bersama isteri saya. Setakat ini kami telah menonton P. Ramlee The Musical, Black Dog Bone, Jamal Abdillah & Natrah. Seronok menonton terutama sekali apabila melihat begitu cepatnya prop ditukar. Falsafah di sebalik pembikinan sesebuah teater ialah Disiplin, Kecepatan, Memahami peranan masing2 dan Kerja Berpasukan.

1 comment:

  1. Malam tadi saya menonton cerita Hindustan "Taal".. sambil menonton, teringat pula pada catatan blog En Azim pasal teater. Filem hindustan terkenal dengan lagu yang banyak dengan penari latar tidak kira di mana juga penggambaran dilakukan.. walaupun di London.. :). Semua penari boleh bergerak seia sekata.. tidak kira berapa ramai penarinya....

    Falsafah yang sama dengan pembikinan teater, filem Hindustan juga memerlukan komitmen yang tinggi, disiplin, dan kerja berpasukan..

    Menarik...

    ReplyDelete